۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۴۶
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

انقلاب اسلامی، تمهیدگر ظهور

انقلاب اسلامی، تمهیدگر ظهور
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: بنیاد علمی فرهنگی حیات
نوبت چاپ: اول/ 1395
قیمت: 10000 تومان
معرفی اثر:

کتاب انقلاب اسلامی، تمهیدگر ظهور، مجموعه درس گفتارهایی با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی است که عمدتا در دوره آموزشی تربیتی منادیان حکمت ایراد شده‌اند؛ مباحثی پیرامون ماهیت «انقلاب اسلامی»، با عناوین: انقلاب اسلامی و نسبت آن با تمدن سازی (حسن رحیم پور ازغدی)؛ تقابل انقلاب اسلامی و تمدن غرب (محمد رجبی دوانی)؛ بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی (عباس نیکزاد) و اشراق انقلاب اسلامی (سید محسن موسویان).

برشی از کتاب:

در دورانی که بشر مدرن از دین فاصله گرفته و ارتقای انسان را در پیروی از اندیشه های منقطع از آسمان جستجو می کند، یک مرتبه در قرن بیستم با وقوع دو جنگ جهانی در مهد تمدن مدرن و شکست ایدئولوژی هایی مثل لیبرالیسم و سوسیالیسم و ظهور نابرابری های آزاردهنده، انقلاب اسلامی به عنوان راهی برای عبور از آن فرهنگ الهی انبیاء، عقل ها و دل ها را متوجه خود نموده و برخلاف آن همه تبلیغات منفی که نسبت به آن روا داشتند، به خوبی از عهده ی نشان دادن معنی تاریخی خود برآمد. این است که روشن می کند انقلاب اسلامی یک امر اتفاقی نیست، بلکه گشایش افق و زمان جدید در بحبوحه ی پایان غرب است.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی