۱۳ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۱:۵۱
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

تفکر، فرهنگ، تمدن

تفکر، فرهنگ، تمدن
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: بنیاد علمی و فرهنگی حیات
نوبت چاپ: اول/ 1395
قیمت: 7000 تومان
معرفی اثر:

کتاب تفکر، فرهنگ، تمدن گفتاری از عباس نیکزاد، وحیدیامین پور، محمدجبارپور،سیدابراهیم رئوف موسوی می باشد.مجموعه مباحثی پیرامون تمدن فعلی و ارتباط آن با ساحت تفکر است. پیش از آن باید بیان کرد که تمدن فعلی که برخاسته از اندیشه مدرن میباشد، بارقههای اصلی این مباحث را به میان کشیدهاست تا متفکرین در این حوزه به این پرسش بپردازند که «تمدن فعلی برخاسته از چه تفکری است و کدامین فرهنگ و تفکر، بنای تمدن امروزی را رقم زده است؟».

برشی از کتاب:

سه گانه ی تفکر، فرهنگ و تمدن سه ظهور مختلف از یک حقیقت واحد است. حقیقتی که در فرهنگ، اندکی ملموس و در تمدن ملموس تر خود را می نمایاند. تمدن دنیایی است که شما آن را متناسب با فرهنگ می سازید؛ یعنی شما واجد یک نگاه و یک احساس نسبت به عالم اطراف خودتان؛ نسبت به خودتان، نسبت به روابط بین انسان ها و روابط میان فردیتان می شوید و بعد دنیا را متناسب با این احساس و این سلیقه می سازید؛ یک اتفاق پسینی را شما پس از فرهنگ رقم می زنید؛ اما آنچه حیاتی است تفاوت بین فرهنگ هاست. فرهنگ ها ممکن است به بعد مادی تبدیل شوند و در تاریخ باقی بمانند و یا ممکن است از بین بروند.

 
برچسب ها فرهنگ تمدن, فرهنگ.,

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی