۱۹ دی ۹۵ ، ۱۹:۱۲
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

چرا و چگونه بیمار می شویم

چرا و چگونه بیمار می شویم
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: سیدهادی فاطمی
نوبت چاپ: اول/ 1395
قیمت: 14000 تومان
معرفی اثر:

یکی از مواردی که نوع بشر از بدو وجود به دنبال آن بوده است، علت بیماری و مرض بوده است که چرا یک شخص با مصرف یک غذا یا انجام یک عمل به صورت خاص دچار مشکل می‌شود و چرا با انجام سفر و دو هوا شدن یا برخورد با یک بیمار، شخص گرفتار درد و رنج می‌شود، لذا در پی تجربه این موارد برآمد و هر بیماری را با مشاهده دقیق و موشکافانه بررسی کرد تا علت، علائم و درمان بیماری‌ها را بدست آورد.

با وجود انبیای الهی و رابطه آنان با خالق عالم هستی از طریق وحی بسیاری از بیماری‌ها و علل و اسباب آن و درمان بیماری و فواید الاسباب به نوع بشر هدیه شد و او را از جهل در این زمینه خارج کرد. برای مثال می‌توان احادیثی که درباره‌ی حضرت داود و سلیمان علیه‌السلام وارد شده را بررسی کرد که آنها با صحبت کردن با گیاهان، فواید بی‌شمار آن‌ها را به مردم انتقال می‌دادند و این سنت تا زمان حضرت محمد(ص) ادامه داشت. برای همین نویسنده با بهره‌گیری از این سنت‌ها و پیشرفت علم در عصر امروز، بر خود لازم دانسته تا این کتاب را بنگارد. در دو قسمت اول کتاب، علت بیماری ها از نظرگاه طب سنتی بررسی شده اند با این تفاوت که در یک بخش نظر حکمای قدیم مثل ابن سینا و رازی آورده شده و در قسمت دیگر نظر حکمای معاصر مثل جناب خیراندیش و روازاده و... آورده شده است. در دو بخش آخر نیز علت بیماری ها از نگاه طب اسلامی و طب جدید بررسی شده اند.

برشی از کتاب:

با وجود این همه پیشرفت و تجربه و پزشک و حکیم؛ بیماری دست از سر انسان برنمی‌دارد و تا زمانی که انسان‌ها در روی زمین در حال زندگی هستند بیماری نیز با آنها همراه است. در حال حاضر با نوع زندگی ماشینی و صنعتی و نوع تغذیه و عدم تحرک کامل و مصرف بیش از حد مواد شیمیایی در زندگی ما بیماری‌های بی‌شماری ما را احاطه نموده‌اند، لذا ما با دانستن علت و علائم درمان این بیماری‌ها خود را در مقابل آنها تقویت نموده و از صرف هزینه‌های گزاف مادی و معنوی جلوگیری می‌نماییم.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی