۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۵:۲۸
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

درمان سنتی

درمان سنتی
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: سیدهادی فاطمی
نوبت چاپ: چهارم/ 1397
قیمت: 10000 تومان
معرفی اثر:

طب سنتی یکی از اصیل‌ترین علوم تاریخ بشریت است و قدمتی به اندازه‌ی تاریخ بشریت دارد. انسان از زمانی که پا به این زمین خاکی گذاشت، بیماری و ضعف نیز با او وجود داشته است.

انبیای الهی به وسیله‌ی ارتباط از طریق وحی با خداوند، درمان دردها و فواید اشیاء را آموخته‌اند و به دیگران آموزش داده‌اند. با نبوت پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) دین الهی خداوند کامل شد. با تکامل دین (طبق فرموده پیامبر اعظم(ص): «العلم علمان علم الأدیان وعلم الابدان») علم طب نیز تکمیل شد، تا جایی که بسیاری از احادیث طبی ما مبنای اصلی درمان‌های طبی قرار گرفته‌اند.

در طول تاریخ با ظهور حکمای بزرگی همچون جناب رازی، ابن سینا، ابن بطوطه، خوارزمی، اعظم خان هندی و دیگر بزرگان، این علم به شکوفایی رسید و ما بر آن برآمدیم تا درمان بسیاری از بیماری‌ها را در این کتاب و در دو بخش طب سنتی و طب اسلامی گردآوری نماییم. ابتدا به صورت مختصر و مفید بحث مزاج، انواع آن و خواص و تأثیرات اخلاقی رفتاری آن با زبانی ساده مطرح شده،‌ سپس درمان‌هایی کاربردی، مؤثر و ساده را برای هریک از بیماری‌ها ارائه نموده‌ایم.

کتاب حاضر با استفاده از طب اصیل ایرانی اسلامی، درمان بیماری‌ها را آموزش می‌دهد و در دو بخش تدوین شده است. بخش اول مباحث طب سنتی را بیان می‌دارد و در آن شناخت مزاج‌ها و اصلاح آنها، مزاج اشیا، نسخه‌های درمانی انواع بیماری‌ها و راهکارهایی ساده برای درمان‌های اورژانسی ارائه شده است.

بخش دوم به مباحث طب اسلامی می‌پردازد که شامل نکاتی درباره اطفال، دوران بارداری، حجامت، دعا درمانی و روانشناسی رنگ‌‌ها می‌شود.

ویژگی قابل توجه این اثر، این است که نسخه‌های موجود در آن را اساتید نویسنده (دکتر خیراندیش، استاد خدادادی، حکیم روازاده، آیت الله ضیائی و آیت الله آل اسحاق) استفاده کرده‌اند و سعی نویسنده بر آن بوده تا درمان‌های کاربردی، مؤثر و ساده را برای خوانندگان فراهم آورد تا با عمل به آن ان‌شاءالله فواید طب سنتی را دریابند.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی