۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۲۵
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

دشمن شدید دفتر اول

دشمن شدید دفتر اول
تولیدات انتشارات

 

پدیدآورنده: مهدی طائب
نوبت چاپ: دوم/ 1397
قیمت: 25000 تومان
معرفی اثر:

 

نخستین دفتر از مجموعه کتاب دشمن شدید است که با رویکرد تاریخ بصیرت افزا و رصد جریان حق و باطل تدوین شده است. در این راستا، به تاریخ انبیاء به ویژه تاریخ پیامبر خاتم(ص) و اوصیای معصوم ایشان(ع)، تبیین نقش یهود در تاریخ انبیاء و اسلام، و مسأله دشمن‌شناسی نگاه ویژه‌ای شده است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین الملل، منطقه و کشور روشن می‌شود.

برشی از کتاب:

یهودیان از مدینه تا دیوار قدس را مانع گذاری کرده بودند، زیرا اگر پیامبر قدس را می گرفت، سازمان یهود از رسیدن به آروزی بزرگ خود که حاکمیت جهانی بود، ناامید می شد و آتش این فتنه بزرگ که جهان را در خود می سوزاند، خاموش می گشت.قدس مرکز اصلی آنها بود و در کتاب مقدس آنا اهمیت ویژه ای داشت. یهود برای جهانی شدن باید سه مرحله را پشت سر می گذاشت: فتح قدس، فتح نیل تا فرات ونهایتاً فتح بقیه جهان.

*با بروز تفکر نژادپرستی، نگهداری حکومت، به قضایای انحرافی نیاز داشت. از آنجا که دین‌داران در این حکومت‌های دیگر با حاکمان همکاری نخواهند‌ کرد، قدرت دور از خدا، مروج انحرافات می‌شود.

عده‌ای را باید بت و مشغولیت‌های کاذب و عده‌ای دیگر را با شراب، شهوت و پول ساکت کرد.

از این رو، مدتی که از حکومت "یوشع (ع)" گذشت و حاکمیت به مذاق بنی‌اسرائیل خوش آمد، انحراف‌ها آغاز و فاصله حاکمان از پیامبران بیشتر شد. تفکر حاکمیت بنی‌اسرائیل بر جهان در بین آنان لانه کرد و تفکر یهودی یا به تعبیر دیگر صهیونیستی را پدید آورد. تلاش انبیاء این بود که اینان را از این تفکر انحرافی، خارج سازند و به نیروی‌های مؤمن و مخلص تبدیل کنند.

*گرچه برخی تعریف اصطلاحی تاریخ را علم به حوادث گذشته بشری دانسته‌اند، اما واقعیت این است که این نگاه به تاریخ، نمی‌تواند در حال و آینده جوامع، مفید و مؤثر باشد.

در حقیقت، تاریخ، علم به وقایع درس‌آموز و عبرت‌انگیز داشته و قوانین و سنن الهی حاکم بر آن وقایع است تا از آن وقایع و عوامل، درس عبرت گرفته‌ شود و وضعیت موجود و آینده در جهت مطلوب تغییر یابد.

این نوع نگاه به تاریخ، بصیرت‌افزا و راه‌گشای افراد و جوامع بشری است؛ به طوری که هیچ‌گاه، کهنه نمی‌شود و در گذشته باقی نمی‌ماند. در این رویکرد، گذشته چراغ راه آینده قرار می‌گیرد.

 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی