نویسنده: سعید هلالیان
نوبت چاپ: اول/ 1398
قیمت: 25000 تومان
انقلابی بودن و انقلابی ماندن از دغدغه های جدی و راهبردی همه دلسوزان و
علاقمندان نهضت اسلامی از جمله مقام معظم رهبری است که در سال های اخیر در
دیدار با گروه ها و بخش های مختلف نمود برجسته ای یافته است. ایشان در 25
اسفند 94 ابتدا دو دیدگاه را درباره مسائل حوزه مطرح کردند: یک نگاه به
مسائل عمومی حوزه؛ مانند علم، تربیت علمی، تحقیق، اخلاق، مسائل مدیریتی،
مسائل سازمانی،کتاب های درسی، چگونگی درس خواندن و ...که البته در آن جلسه
مد نظر ایشان نبود. نگاه دیگر ، وضعیت رشد و بلوغ تفکر انقلابی و تداوم
روحیه و منش انقلابی در حوزه که بسیار حائز اهمیت است و اگر مقوله قبلی مهم
تر نباشد، به همان اندازه وزانت و اهمیت دارد.
ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه ی عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی های عصر خمینی و تاثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت های پدید آمده بسیار گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل تری متوجه حوزه های علمیه، طلاب و عالمان گردد که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق می باشند.
در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می شود، اما درباره ی «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیازهای طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه ی انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه های رسیدن بدان ها و نیز آسیب ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می شود.
ورود به عالم طلبگی، پیوستن به جرگه ی عالمان دین و حرکت در مسیر نهضت توحیدگستری انبیا و اوصیا، همواره مسئولیت آفرین و دشوار بوده است، اما ویژگی های عصر خمینی و تاثیرات عمیق نهضت اسلامی بر جهان معاصر و ظرفیت های پدید آمده بسیار گسترده ناشی از آن برای تحقیق هر چه بیشتر اهداف اسلامی، باعث شده تا مسئولیت های بسیار بیشتر، خطیرتر و مشکل تری متوجه حوزه های علمیه، طلاب و عالمان گردد که تنها در صورت انقلابی بودن حوزه و طلبه قابل تحقق می باشند.
در باب «حوزه انقلابی» کمابیش گفتگو شده و می شود، اما درباره ی «طلبه انقلابی» کمتر بحث شده با آنکه نیازهای طلاب بدان بسی بیشتر است. بدین جهت، در این نوشتار به ترسیم سیمای طلبه ی انقلابی، ضرورت انقلابی بودن طلبه، ویژگی های طلبه انقلابی در ساحت بینشی و انگیزشی و رفتاری، راه های رسیدن بدان ها و نیز آسیب ها و شبهات متوجه طلاب انقلابی پرداخته می شود.
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است