۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۴۰
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

محرم راز

محرم راز
تولیدات انتشارات

 

پدیدآورنده: حسین ایزدی
نوبت چاپ: اول/ 1395
قیمت: 11000 تومان
معرفی اثر:

 

کتاب محرم راز می‌کوشد عارف گمنام معاصر مرحوم آیت‌الله شیخ محمدهادی تألهی همدانی را به نسل جوان معرفی کند. عارفی که آیت‌الله بهجت درباره او فرموده بودند: «آیندگان قدر او را خوهند شناخت» و آیت‌الله حسن‌زاده آملی فرمودند: «من در تألهی فانی شدم.» زندگی‌نامه، ویژگی‌های شخصیتی، کرامات، از منظر بزرگان و برخی اندیشه‌ها و گفتارها و دستورالعمل‌ها، بخش‌هایی از این کتاب هستند. در بخش معرفی اندیشه‌ها، گزیده‌ای از نوشتارها و گفتارهای این عارف برجسته در 7 موضوع: نماز، ولایت اهل بیت، سیروسلوک، مباحث سیاسی‌اجتماعی، مرگ، دنیا و تفکر آورده شده است. این کتاب دارای دو ضمیمه است. ضمیمه اول گذری اجمالی بر عارفان و عالمان همدان در طول تاریخ است که حدود 50 عارف و عالم همدان طی 10 قرن اخیر را معرفی اجمالی می‌کند. ‌‌‌‌ضمیمه دوم مروری بر حیات عالم عارف مرحوم آیت‌الله سید محمد حسینی آقانجفی همدانی است. وی از دوستان نزدیک مرحوم تألهی است و در نجف اشرف تحصیل نموده است. او از شاگردان عارف بزرگ مرحوم سیدعلی قاضی است که در این بخش گوشه‌هایی از زندگی و خاطرات وی از اساتیدش در نجف اشرف بیان گردیده است.

برشی از کتاب: وقتی خدا را شناختی ترس همه چیز جز خدا از دلت بیرون می رود، وقتی خدا را شناختی به قضا و قدر راضی می شوی، زیرا می دانی آن چه مقدر است از روی حکمت و مصلحت است، وقتی خدا را شناختی مطیع او می شوی، امیدوار به او می شوی.

.

 
 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی