۰۳ تیر ۹۷ ، ۱۵:۵۹
شهید گمنام ۰ نظر اشتراک گذاری

مسجد هسته مقاومت

مسجد هسته مقاومت
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: مرکز رویش رسانه
نوبت چاپ: اول/دی ماه 1396
قیمت: 17000 تومان
معرفی اثر:

کتاب چندرسانه‌ای «مسجد، هسته‌ی مقاومت»، شرح مکمل بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه‌ی جماعات استان تهران است که در پایان مردادماه۱۳۹۵ به مناسب روز جهانی مسجد ایراد گردیده است. در این اثر، مؤلف با محور قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جماعات استان تهران و بررسی بیانات سابق معظم له درباره مسجد، در دیدارهای چند دهه‌ی گذشته با ائمه‌ی جمعه و جماعات، به شرح و بسط سخنرانی اصلی پرداخته و تلاش نموده تا به معنای محورهای اصلی بیانات تحت عنوان: مسجد اولین ابتکار اسلام به‌عنوان محلی برای اجتماعات مردمی، محوریت نماز در مسجد، مسجد پایگاه فعالیت‌های اجتماعی، مسجد پایگاه بصیرت فرهنگی، مسجد هسته‌ی مقاومت، همچنین «وظایف امام جماعت» به عنوان محور مسجد نائل آید.

کتاب چندرسانه‌ای «مسجد، هسته‌ی مقاومت» همچنان که از عنوان آن برمی‌آید، کتابی است متفاوت که علاوه بر نوشتار و متن، از ضمایم چندرسانه‌ای برخوردار است که آن را به‌عنوان اثری کامل، جامع و قابل استفاده برای ائمه‌ی جماعات در شرایط حاضر گردانیده است.

برشی از کتاب:

مسجد عبارت است از هسته‌ی مقاومت. مقاومت وقتی گفته می‌شود، فوراً ذهن می‌رود به مقاومت نظامی و امنیّتی و امثال این‌ها. خب بله، آن هم قطعاً مقاومت است، امّا بالاتر از آن، مقاومت فرهنگی است. حصار فرهنگی، خاک‌ریز فرهنگی در کشور اگر سست باشد، همه‌چیز از دست خواهد رفت. مسجد پایگاه  بزرگ بسیج فرهنگی و حرکت فرهنگی است؛ شیوه ی کار را باید در مسجد آموخت که چه کار کنیم. اولاً به شما عرض بکنم حرفی که شما با مأمومین خودتان و مسجدی های خودتان می زنید،از نطق تلویزیونی و مانند این ها به مراتب کارآمدتر و مؤثرتر است؛ بارها این را عرض کرده ایم که نگاه چشم در چشم و جلسه ی نزدیک که نفس گوینده به شنونده می خورد، یک چیز دیگری است؛ این فقط هم در اجتماعات ما تجلی دارد؛ البته در کل اسلام در نمازهای جمعه و امثال این ها این هست، لکن در بین شیعه، بروز و ظهور بیشتری دارد.این مجالس روضه خوانی، مجالس وعظ و خطابه، مجالس گوناگون خیلی چیزهای مهمی است؛ این ها را دست کم نباید گرفت، هم از فضای مجازی مؤثرتر است، هم از صدا و سیما مؤثرتر است، منتها خب دایره اش محدود است؛ اگر چنانچه این سلسله ی عظیم، این تشکیلات عظیم خوب کار کند و در همه جا کار کند، تأثیراتش بر همه ی این ها فائق خواهد آمد و می توانید شما این جوان را، این مخاطب را به معنای واقعی کلمه مصونیت ببخشید و می توانید او را در مقابل این میکروب ها و این ویروس هایی که به طور دائم دارد سرازیر می شود، به طرف این کشور و طرف این نظام واکسینه کنید.(بیانات در دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران در 31 مرداد 1395)


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی