معرفی اثر:
به گفته نویسنده: در حوزه تبلیغ و ترویج دین، بحمدالله و المنه، کتب و مقالات و تجربیات مختلف و بسیاری موجود است؛ اما بیشتر ناظر به اصل مسئله تبلیغ، روشها و آداب، و یا حتی محتوای دستهبندی شدهی مباحث تبلیغی است و در جستوجوی خود در منابع و مراکز عرضه، اساساً دربارهی «جریانسازی تبلیغ دینی» مجموعهای نیافته است. از این رو، با استفاده از تجربهی سالها تبلیغ دینی وآموختههای دورهی تخصصی تبلیغ و درنهایت، تأمل و نظامدهی به آنها، مباحث مورد نیاز را در این حوزه با عنوان: درآمدی بر جریانسازی فرهنگی، راهبردها و روشهای پایداری فعالیتهای فرهنگیتبلیغی ارائه نموده است.
برشی از کتاب:
اصولاً یکی از مهمترین خصوصیتهای قرآن کریم، حضور در همهی اعصار و زمانهاست. کتابی که هیچگاه نه کهنه شده است و نه اسیر زمان. مهمترین شاخصه در جریانسازی که اساساً هدف اصلی جریان فرهنگی است، حضور در زمانهای متفاوت و تداوم آن است.
هر فعالیت فرهنگی برای بقاء و دوام باید خود را در همهی زمانها عرضه داشته و منحصر به فرصت خاصی نباشد. تناسب با مخاطب، تنوع محتوا و روش و بلاغت، هنگامی تبدیل به جریانی فرهنگی میگردد که تداوم داشته باشد.
دوام کار فرهنگی بزرگترین عامل تضمین کنندهی تأثیر و ماندگاری پیام است. اگر قرار است همچون رودخانه، همهی آنچه در مسیر است را همراه کنیم، باید خروشان باشیم و بیامان. رودخانهای که فصلی است، آبرفتها را در نیمهی راه رها میکند؛ یعنی وقتی جریان دارد، مؤثر و وقتی از جریان میافتد، دیگر مرداب است نه رودخانه.
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است