۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۰۰
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

هلی برن از پشت میز

هلی برن از پشت میز
تولیدات انتشارات

پدیدآورنده: مهدی افراز گنجین، سیدمحمدجواد زمانیان
نوبت چاپ: اول/ 1394
قیمت: 11000 تومان
معرفی اثر:

این کتاب در دوازده فصل با محوریت قراردادن مواضع و تحلیل‌های رسمیِ مقامات، اندیشکده‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز در کشور آمریکا، به دنبال روشن نمودن انگیزه‌های اساسی کاخ سفید از پیگیری گفت‌وگوهای هسته‌ای با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

در مقدمه این کتاب آمده است:

یکی از مقاطع پرمحتوای تاریخ انقلاب اسلامی، روند تعاملات آن با دنیای غرب در مسئله هسته‌ای بوده است. بی‌شک طرف اصلی جمهوری اسلامی در این مناقشه تاریخی، دستگاه حاکمه ایالات متحده آمریکا می‌باشد. کشوری که داعیه رهبری همه تحولات کره خاکی را در سر دارد، چه ظرفیت ویژه‌ای در بستر گفتگوهای هسته‌ای با ایران یافته است که با چنین قوّت و دقّتی پیگیر در به نتیجه رساندن این مذاکرات می‌باشد؟ مسیر توافقات صورت گرفته چگونه زمینه مدیریت جمهوری اسلامی توسط حاکمیت آمریکا را فراهم خواهد آورد؟ چه ابعادی از سیاست‌های جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات هسته‌ای مورد چالش قرار گرفته است؟ توافق هسته‌ای با چه سازوکاری مقدمات لازم برای ورود مقامات کاخ سفید به فضای تصمیم‌سازی ایران را فراهم خواهد آورد؟

این‌ها پرسش‌هایی است که این کتاب با محوریت قراردادن مواضع و تحلیل‌های رسمیِ مقامات، اندیشکده‌ها و نهادهای تصمیم‌ساز در کشور آمریکا، به دنبال پاسخ‌هایی روشن برای آنها می‌باشد. پرداختن به این اهداف و انگیزه‌ها موضوعی است که در سال‌های گذشته از چشم نخبگان و تحلیل‌گران عزیز کشورمان به دور مانده است، لذا جهت روشن نمودن چراغی در این مسیر، کتاب حاضر تهیه و تدوین گردیده است.

برشی از کتاب:

یکی از مقاطع پرمحتوای تاریخ انقلاب اسلامی، روند تعاملات آن با دنیای غرب در مسئله هسته‌ای بوده است. بی‌شک طرف اصلی جمهوری اسلامی در این مناقشه تاریخی، دستگاه حکم ایالات متحده آمریکا می‌باشد. کشوری که داعیه رهبری همه تحولات کره خاکی را در سر دارد، چه ظرفیت ویژه‌ای در بستر مذاکرات هسته‌ای با ایران یافته است که با چنین قوت و دقتی پیگیر در به سرانجام رساندن آن می‌باشد؟ این پرسشی است که کتاب حاضر به‌دنبال روشن نمودن ابعاد آن است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی