۱۹ دی ۹۵ ، ۱۹:۵۸
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

پاسداران جوان / از حاکمیت تا سقوط گروهک ها در کردستان

پاسداران جوان / از حاکمیت تا سقوط گروهک ها در کردستان
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: غلامحسین فرحی یزدی
نوبت چاپ: اول/ 1395
قیمت: 10000 تومان
معرفی اثر:

این کتاب به معرفی و شناخت گروهک‌های منافقین در سال‌های آغازین انقلاب و آتش فتنه آنان در کردستان می‌پردازد؛ و از حاکمیت و ظلم و جنایت آنان تا سقوطشان را به تصویر می‌کشد. این یادداشت‌ها و عکس‌ها و نوشته‌ها، هرکدام نشانی از حادثه‌ای، دوستی و شهادتی دارد. نشانی از سرمای 20درجه کردستان در شب‌های تاریک و سرد زمستان سال 60 و 61 در میان کوه‌های سرد و منجمد کانی مانگا، سورن، سورکوه و قوچ سلطان و... .

این پاره نوشته‌ها همه و همه نشان بودند و حجت و راهنما... ؛ راهم را پیدا کرده بودم! حیات دادن به این پاره نوشته‌ها و احیا و زنده نمودن حضور جوانان 20 و 22 ساله‌ی آن سال‌ها که با یک ساک دستی کوچک از آغوش گرم خانواده بیرون می‌آمدند و راهی جبهه‌های بی‌بازگشت می‌شدند.

برشی از کتاب:

یازده کرد روستایی در یکی از روستاهای مریوان و چم مجیدخان به دلیل اعتراض در زمستان سال 1363 اعدام می‌شوند... .

شعار این گروه‌ها در عمل این است: می‌کشیم و سر می‌بریم برای سه هدف؛ یکی ایجاد رعب و وحشت؛ دوم برای انتقام و تسویه حساب با مخالفان؛ سوم برای سکوت و تسلیم مردم کُرد... هرکس مخالف ما باشد، دشمن ماست و حکمش اعدام است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی