۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۴۰
موسسه هنری ربیع ۰ نظر اشتراک گذاری

گزارش ناخوانده از سرانجام یک مسیر

گزارش ناخوانده از سرانجام یک مسیر
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: افشین میرزایی، سیدمحمدحسین صاحب فصول، علی اللهیاری پور
نوبت چاپ: اول/ 1394
قیمت: 22500 تومان
معرفی اثر:

این کتاب با استفاده از اسناد،‌ پژوهش‌ها،‌ اظهارات و تحلیل‌های اندیشکده‌ها، کارشناسان و دست اندرکاران داخلی و خارجی حوزه‌ی تحریم، گزارش مستندی را از ساختار و تأثیر تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف اقتصادی فراهم نموده، و ضمن پر کردن خلأ پژوهشی موجود در این عرصه، به واکاوی تک تک تعهدات 1+5 در توافق ژنو و دستاورد واقعی آنها در زمینه رفع تحریم‌ها پرداخته است. 

برشی از کتاب:

رئیس جمهور برزیل، نامه اوباما به خودش را منتشر کرد. اوباما در آن نامه از برزیل خواسته بود تا چنین تفاهمی صورت بگیرد. عهدشکنی و وعده‌ی دروغ آمریکا به دو کشور ترکیه و برزیل، باعث شد چند روز بعد که قطعنامه 1929 تصویب می‌شد،‌ این دو کشور به آن رأی منفی بدهند. بعدها هیلاری کلینتون در کتاب خاطرات خود درباره این مذاکرات سه جانبه نوشت: «اختلاف ها داشت کمتر می شد و به نظر می رسید داریم به توافقی نزدیک می شویم که دقیق ترین(و شدیدترین) تحریم های تاریخ را(به ایران) تحمیل می کرد. چیزی نمانده بود به هدفمان برسیم که یک اتفاق غیرمنتظره دیگر افتاد... .»



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی