۳۱ مرداد ۹۶ ، ۱۵:۲۸
نشر موسسه شهید کاظمی ۰ نظر اشتراک گذاری

57 ریشتر

57 ریشتر
تولیدات انتشارات
پدیدآورنده: مجله الکترونیکی اخوت
نوبت چاپ: اول/ 1396
قیمت: 8000 تومان
معرفی اثر:

زلزله‌ای به قدرت 45 ریشتر ایران را لرزاند، به طوری که پس لرزه‌هایش تا آن طرف مرزها هم رسیده و غرب و شرق عالم را تکان داده؛ این زلزله چیزی نیست جز همان انقلاب اسلامی سال 1357 که با نام خمینی کبیر شناخته شد و هنوز هم تمام معادلات دنیای مادی را به هم ریخته است. به قول هنری کسینجر، وزیر خارجه سابق آمریکا « آیت الله خمینی، غرب را با بحران جدی برنامه‌ریزی مواجه کرد، تصمیمات او آنچنان رعدآسا بود که مجال هر نوع تفکر و برنامه‌ریزی را از سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی می‌گرفت، او با معیارهای دیگری غیر از معیار‌های شناخته شده در دنیا سخن می‌گفت و عمل می‌کرد، گویی از جایی دیگر الهام می‌گرفت» این اعترافاتِ مغز متفکر دولت آمریکا و ده‌ها مطلب خوندانی و جالب دیگر مانند آن درباره بزرگ‌ترین زلزله قرن را در کتاب «57 ریشتر» بخوانید؛ اما این بار نه از جنسِ تحلیل‌های عمیق و خسته‌کننده رایج، بلکه در قالب خاطراتی دسته اول از لحظات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، و اثرات شگفت‌انگیز آن در سراسر جهان، از زبان شخصیت‌های مختلف خارجی؛ روایتی متفاوت و متناسب با ذائقه و حال‌وهوای این روزهای ما که شاید همان گمشده جامعه ایرانی و کلید امید نسل جوان ما باشد تا هویت و جایگاه خود را در دنیای امروز به یاد بیاورند.

برشی از کتاب:

حاج سعید قاسمی از فرماندهان دوران جنگ از مشاهدات خود در جنگ بوسنی می‌گوید؛ صدوچهل هزار نفر در شهر محاصره شده بودند و زندگی می‌کردند. از یک مسیر صعب العبور، با یک مصیبتی رفتیم آنجا، پنج تا جلیقه ضدگلوله داشتند، گفتند: «شما ایرانی هستید، ما خیلی عشق و ارادت به شما داریم. این سه‌چهار تا جلیقه را شما بپوشید طوری‌تان نشود».

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی